Займенник як особлива частина мови.(Літопис своєї сім’ї)
Тема:Поглибити
й розширити знання учнів про займенники;
Вивчити розряди за
значенням,ознайомити з морфологічними ознаками та синтаксичною роллю.
Хід уроку:
I.
Актуалізація
опорних знань:
1.
Повторення
про самостійні і службові частини мови.
2.
Повідомлення
про вивчення теми «Займенник».
3.
Казка.(Початок.А
продовження учні складають самі.)
У древньому
і славному царстві Мови є родюча і квітуча Земля,що зветься Морфологією
.Населяють її великі і малі родини слів,кожне з яких підкоряється законам і
волі батька-старшини.
Зустрілись
якось три брати –володарі:Іменник
,Прикметник та Числівник.Перший-найбагатший,його рід
найчисельніший,другий- найпишніший,бо всьому навколо дає ознаку,а третій-
найпунктуальніший,бо всьому знає і порядок,і рахунок.
В одній із
алей вони помітили групу аборигенів.
-
А
це що за мізерія?- ображено запитав
Іменник.
-
І
зовсім ми не мізерія.- ображено озвався
один із групи.-Ми займенники такі самі
повноправні жителі Морфології,як
і ви.
-
Повноправні?- втрутився у розмову Прикметник.- І які ж у
вас на те права?...
-
I.Опрацювання теми уроку:
1.Робота з
підручником
-Що сказали
Займенники на захист своєї гідності,продовжіть ви,але перед тим уважно
прочитайте матеріал.
План:
-На що
вказують займенники?
-Як вони
змінюються?
-На які
питання відповідають?
-Яку
синтаксичну роль виконують?
2.Практичне
завдання:
-Поміркуймо
над походженням назви частини мови «Займенник». Префікс за
має просторове значення (за кимось,тобто позаду).Займенник виконує роль
«вживання» замість імен.Колись , у давнину , не було стільки частин мови,як
тепер.Іменник,Прикметник,Числівник входили до однієї великої групи «імена».
Іменники-
(хлопець- він,земля- вона,поле-воно).
Прикметники-(гарний-який.такий,батьків-чий,його).
Числівники-(п`ять-скільки,стільки,сьомий-котрий,цей,той)
А тепер продовжіть
казку…( відповіді учнів)
3.Самостійна робота
Я до тебе усміхнусь
І з тобою подружусь
Усміхнешся ти в отвіт-
Ми з тобою цілий світ.
Всі сміються навкруги-
Він, вона, воно . вони.
Бо усмішка всіх єдна,
Жити в дружбі помога.
Завдання: 1. Знайти слова ,де звуків більше як
букв і зробити їх фонетичну
транскрипцію.2.Підкреслити у тексті всі займенники.
4.Вправа 379.( с.176) Виписати
займенники ,вказати питання,число,відмінок.
5.За схемою скласти речення із
займенниками про свою сім`ю
Немає коментарів:
Дописати коментар