Займенник як особлива частина мови

Займенник   як  особлива частина  мови.(Літопис своєї сім’ї)
Тема:Поглибити й розширити знання учнів про займенники;
           Вивчити розряди за значенням,ознайомити з морфологічними ознаками та синтаксичною роллю.
                          Хід уроку:
I.                  Актуалізація опорних знань:
1.   Повторення про самостійні  і службові частини мови.
2.   Повідомлення про вивчення теми «Займенник».
3.   Казка.(Початок.А продовження учні складають самі.)
У древньому і славному царстві Мови є родюча і квітуча Земля,що зветься Морфологією .Населяють її великі і малі родини слів,кожне з яких підкоряється законам і волі батька-старшини.
Зустрілись якось три брати –володарі:Іменник  ,Прикметник та Числівник.Перший-найбагатший,його рід найчисельніший,другий- найпишніший,бо всьому навколо дає ознаку,а третій- найпунктуальніший,бо всьому знає і порядок,і рахунок.
В одній із алей вони помітили групу аборигенів.
-         А це що за мізерія?-  ображено запитав Іменник.
-         І зовсім ми не мізерія.-  ображено озвався один із групи.-Ми займенники такі самі  повноправні жителі  Морфології,як і ви.
-         Повноправні?-  втрутився у розмову Прикметник.- І які ж у вас на те права?...
-         I.Опрацювання теми уроку:
1.Робота з підручником
-Що сказали Займенники на захист своєї гідності,продовжіть ви,але перед тим уважно прочитайте матеріал.
               План:
-На що вказують займенники?
-Як вони змінюються?
-На які питання відповідають?
-Яку синтаксичну роль виконують?
2.Практичне завдання:
-Поміркуймо над походженням назви частини мови «Займенник». Префікс   за  має просторове значення (за кимось,тобто позаду).Займенник виконує роль «вживання» замість імен.Колись , у давнину , не було стільки частин мови,як тепер.Іменник,Прикметник,Числівник входили до однієї великої групи «імена».
Іменники- (хлопець- він,земля- вона,поле-воно).
Прикметники-(гарний-який.такий,батьків-чий,його).
Числівники-(п`ять-скільки,стільки,сьомий-котрий,цей,той)
А тепер продовжіть казку…( відповіді учнів)
3.Самостійна робота  
Я до тебе усміхнусь
І з тобою подружусь
Усміхнешся ти в отвіт-
Ми з тобою цілий світ.
Всі сміються  навкруги-
Він, вона, воно . вони.
Бо усмішка всіх єдна,
Жити в дружбі помога.
Завдання:  1. Знайти слова ,де звуків більше як букв  і зробити їх фонетичну транскрипцію.2.Підкреслити у тексті всі займенники.
4.Вправа 379.( с.176) Виписати займенники ,вказати питання,число,відмінок.
5.За схемою скласти речення із займенниками про свою сім`ю



Немає коментарів:

Дописати коментар